NaturLivVis
Org. nr 983 025 838
Tone Granaas
Rustadvegen 8
N-2030 Nannestad
Telefon: +47 456 64 746
tone@naturlivvis.no
|
|
|
|
|
"Når forandringens vinder blåser er det mange som finner ly - noen løper ut og bygger vindmøller" - Mao Tse Dong
BEDRIFTSINTERN UTVIKLING
Hva er det vi ønsker å oppnå og hva trenger vi å endre på?
Ved å ha dialog om bedriftens viktigste strategier og prosesser, kartlegger vi situasjoner og atferder som er kritiske for å beholde eller øke kundenes lojalitet og fornøydhet.
|
Målrettede innsatser
Via en forutgående kartlegging, utformer vi de innsatser som vi finner hensiktsmessig. Det være seg trening, kurs/seminar, coaching av enkelt personer/grupper, foredrag, rekruttering eller avvikling.
Eksempler på temaer som kan være aktuelle å jobbe med:
- Fra sjefskap til Lederskap - resultater gjennom andre via kraft, ikke makt.
- Lederstiler - hvordan bli mer fleksibel og hva fungerer når?
- Ledelse av mangfold - hvordan optimere både resultater og arbeidsmiljø?
- Prestasjonsledelse - noe som virker, eller noe vi bare tror på...?
- Den vanskelige samtalen (medarbeideren/lederen) - hva er det som gjør den så vanskelig, og hvordan få den konstruktiv for begge parter?
- Hvordan øke/beholde motivasjon og prestasjoner hos de ansatte i tøffe tider?
- Medarbeidersamtalen - bortkastet tid eller noe som kan øke resultatene?
- Målrettet prestasjonsutvikling innen fagområder som for eksempel salg/service, forhandlinger, ledelse, coaching, presentasjonsteknikk, m.m.
- Effektive møter - ikke bare bruk av mindre tid, men også bedre kvalitet på resultatene etter at møtet er ferdig.
- 1 + 1 = 4 - hvordan jobber vi sammen, hvordan gjør vi hverandre gode?
- Arbeidsglede - medisinen som funker mot det meste!
- Bevisstgjøring av bedriftskultur - sånn gjør vi det hos oss! Eller...
- Coaching av enkeltpersoner eller grupper innen temaer som samarbeide, konfliktløsing, motivasjon og prestasjonsutvikling, karrierevalg, m.m.
|


|
Oppfølging og vedlikehold av ny læring
Det er lederne (og de ansatte) som selv må eie og ta ansvar for alle utviklingstiltak - først da kan det bli noe som lever videre i organisasjonen. Ofte er coaching av enkeltpersoner eller grupper, et tiltak som optimerer og forsterker læringen i etterkant av et kurs eller seminar. |
|
|